|
Kari Kurír
A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi
Karának hírlevele
254. szám
- 2011. május 31.
|
Hírek, információk
1. A 2011. május 31-én megtartott 2010/2011.
tanévi VII. rendkívüli Kari Tanácsülés határozatai:
A Kari Tanács nyílt szavazással egyhangúlag
(17 igen, 0 nem, 0 tartózkodom) elfogadja a
2010. év pénzügyi zárásáról szóló beszámolót. (47/2011.)
A Kari Tanács nyílt szavazással
(15 igen, 0 nem, 2 tartózkodom) elfogadja a 2011.
év dologi költségvetésére vonatkozó javaslatot az alábbi kitételekkel:
1. Saját bevételek tekintetében az egységeket
illeti a hallgatók által befizetett költségtérítések 40%-a, valamint
a pályázati és egyéb célforrások teljes összege, a 20%-os egyetemi
rezsi befizetési kötelezettség mellett.
2. A költségvetési támogatásból
a doktori képzés zárolással csökkentett összegének 75%-át kapják
meg a doktori iskolák szabad felhasználásra a korábbi évek felosztási
mechanizmusa alapján.
3. Tekintettel a mûködési keret dologi
részének limitált voltára, a kar mûködõképességének
megõrzése céljából a mûködési keretet központi, dékáni
kezelésben tartja a kar. Azon egységek tekintetében, akik nem rendelkeznek saját bevétellel,
kiadásaik kifizetését a Dékán e keret terhére kezdeményezheti,
mérlegelve a kiadás szükségességét. (48/2011.)
A Kari Tanács nyílt szavazással egyhangúlag
(17 igen, 0 nem, 0 tartózkodom) elfogadja a már hallgatói jogviszonnyal rendelkezõ
hallgatók vonatkozásában a 2011/2012-es
tanévben fizetendõ költségtérítések összegeit. (49/2011.)
Személyi hírek
1. Az OECD PISA Governing Board 2011. április
11-13. között Vina del Mar-ban (Chile) tartotta 31. ülését, melyen Csapó Benõ
professzort, a Neveléstudományi Intézet vezetõjét újabb három évre a testület
alelnökévé választották.
Rendezvények, konferenciák, elõadások
1. Az országos Kazinczy-versenyt az idén
április 29-30-án rendezték meg az ELTE Tanító- és Óvóképzõ
Karán. Karunkat a helyi verseny eredménye alapján Ménesi Sarolt (harmadéves
magyar, kommunikáció és médiatudomány minor szakos hallgató), és
Fritz Gergely (elsõ éves magyar szakos hallgató) képviselte. Mindketten Kazinczy-érmet
szereztek. A helyi versenyt kari támogatással a BTK
Magyar Nyelvészeti Tanszéke szervezte,
a versenyzõket B. Fejes Katalin készítette föl.
2. A Neveléstudományi
Intézet és a Neveléstudományi Doktori Iskola 2011. április
29-én és 30-án az MTA Szegedi Akadémiai Bizottság székházában
kilencedik alkalommal rendezte meg a Pedagógiai
Értékelési Konferenciát,
melynek elnöke Vidákovich Tibor, egyetemi tanár volt. A konferencián az intézet
oktatói közül Csapó Benõ, Csíkos Csaba, D. Molnár Éva, Fejes
József Balázs, Habók Anita, Józsa Krisztián, Kasik László, Kinyó
László, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Vidákovich Tibor, Vígh
Tibor és Zsolnai Anikó; a Doktori Iskola hallgatói közül Bacsa Éva, Balogh
Virág, Barassevich Tamás, Buzás Zsuzsa, Csábi Eszter, Gál Zita, Gönczy
László, Hidvégi Péter, Hülber László, Molitorisz Anikó, Molnár
Pál, Nagy Zsuzsanna, R. Tóth Krisztina, Sominé Hrebik Olga, Szenczi Beáta, Tánczos
Tímea és Tóth Edit tartott elõadást.
3. A Neveléstudományi Intézet,
a Neveléstudományi Doktori Iskola és az Oktatáselméleti Kutatócsoport
2011. április 27. és 28. között rendezte meg a 3rd
Szeged Workshop on Educational Evaluation rendezvényt
az MTA Szegedi Akadémiai Bizottság székházában.
Az intézet oktatói közül
Csíkos Csaba és Vidákovich Tibor a workshop szekciójának elnöke volt, valamint
Csapó Benõ és Molnár Gyöngyvér; a Doktori Iskola hallgatói közül
Devosa Iván tartott elõadást.
4. Csapó Benõ, Molnár Gyöngyvér
(Neveléstudományi Intézet), Tóth
Edit és R. Tóth Krisztina (Oktatáselméleti Kutatócsoport) 2011. április 8-12. között részt vettek
az American Educational Research Association éves konferenciáján New Orleans-ban, ahol Csapó
Benõ az “Assessing development: Longitudinal studies in educational contexts” címû szimpózium
elnöke volt, és amelyben Molnár Gyöngyvérrel “The influence of reasoning skills
on later school achievements: Results from the Hungarian Educational Longitudinal Program” címmel tartott
elõadást. A konferencián Molnár Gyöngyvér, R. Tóth Krisztina és
Csapó Benõ “Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade” címmel tartott
elõadást, valamint Tóth Edit és Csapó Benõ “Teachers’ opinion on testing
and accountability” címû elõadásában mutatta be kutatási eredményeit.
5. Csapó Benõ (Neveléstudományi Intézet) meghívott elõadóként vett részt a Chilei Oktatási
Minisztérium által szervezett “Successful Educational Policies: What is behind the improvements in
PISA?” nemzetközi konferencián 2011. április 14-én, Santiago de Chilében, amelyen
„Educational Assessment in Hungary and the Effects of PISA” címmel tartott elõadást.
Ugyanõ meghívott elõadóként
vett részt Berlinben a Berlin-Branderburgische Akademie der Wissenschaften által szervezett “Workshop
Future Dimensions of Science Education and Technology Literacy in Europe” címû mûhelykonferencián
2011. május 5-6 között, melyen „Rethinking the mission of science education: Integrating psychological,
scientific and pragmatic aspects” címmel tartott elõadást.
6. A Tempus Közalapítvány sikerrel
pályázott a „School Leadership for Effective Learning” projekt folytatására. A kétéves
idõtartamú „International Cooperation for School Leadership” projekt szakértõi, szakmai
vezetõi feladatait Baráth Tibor (Neveléstudományi
Intézet) látja el. A projekt indító
mûhelye 2011. április 26-27-én Budapesten zajlott le, ezen Baráth Tibor bemutatta a
vezetõi kompetenciák transznacionális rendszerének továbbfejlesztésére
vonatkozó koncepciót, amelyet a résztvevõk elfogadtak.
Könyvespolc
1. Kérchy
Anna (Angol
Tanszék) újonnan megjelent publikációi:
– "Nonsensical Disenchantment and Imaginative Reluctance
in Postmodern Rewritings of Lewis Carroll's Alice Tales" in Anti-Tales. The Uses of Disenchantment. Eds. Catriona
Fay MacCara and David Calvin. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2011. 62-75.
– "Ambiguous Alice. Making Sense of Lewis Carroll's
Nonsense Fantasies" in: Does It Really Mean That? Interpreting the Literary Ambiguous Eds. Janka Kašèáková
and Kathleen Dubs. Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2011. 104-121.
Tudományos és PhD hírek
1. PhD-szigorlatok:
Ferencz Anna (irodalomtudomány) PhD-szigorlatára
2011. május 19-én került sor. A szigorlat eredménye: 100%
Nagy Katalin (történelemtudomány)
PhD-szigorlatára 2011. június 6-án 10 órai kezdettel kerül sor Makk Ferenc egyetemi
tanár tanári szobájában.
Kovács Krisztina (irodalomtudomány) PhD-szigorlatára
2011. június 14-én 10.30 órai kezdettel kerül sor Szörényi László
egyetemi tanár tanári szobájában.
Palkó Mária (irodalomtudomány) PhD-szigorlatára
2011. június 17-én 14.30 órai kezdettel kerül sor Bernáth Árpád
egyetemi tanár tanári szobájában.
2. PhD-védések:
Hegyi Pál (irodalomtudomány) PhD-védésére
2011. május 5-én került sor. A védés eredménye: 92%.
Tari Adrienn (történelemtudomány)
PhD-védésére 2011. május 13-án került sor. A védés eredménye:
96%.
Tóth Iván (történelemtudomány)
PhD-védésére 2011. május 17-én került sor. A védés eredménye:
100%.
Török Erika (neveléstudomány)
PhD-védésére 2011. május 18-án került sor. A védés eredménye:
84%.
Erdei Ildico (neveléstudomány) PhD-védésére
2011. május 18-án került sor. A védés eredménye: 84%.
Schirm Anita (nyelvtudomány) PhD-védésére
2011. május 13-án került sor. A védés eredménye: 100%.
Kalocsai Karolina (nyelvtudomány) PhD-védésére
2011. május 17-én került sor. A védés eredménye: 88%.
Cora Zoltán (történelemtudomány)
PhD-védésére 2011. május 25-én került sor. A védés eredménye:
92%.
Gárgyán Gabriella (nyelvtudomány)
PhD-védésére 2011. május 26-án került sor. A védés eredménye:
88%.
Sinkovics Balázs (nyelvtudomány) PhD-védésére
2011. június 20-án 13 órakor kerül sor a Kari Konferenciateremben.
3. A Kari
Doktori Tanács ülésére
2011. május 26-án 14 órai kezdettel került sor, az alábbi napirendi pontokkal:
1. Új eljárások indítása:
Történelemtudomány:
a) Halmágyi Miklós
b) Pelyach István
Irodalomtudomány:
a) Jászay Tamás
b) Túri Tímea
Nyelvtudomány:
a) Szabó-Gilinger Eszter
b) Tápainé Balla Ágnes
c) Nagy Ágoston.
Neveléstudomány:
a) Pintér Henriett
b) Tóth Edit
c) Dohány Gabriella
2. Védési bizottság elfogadása:
Történelemtudomány:
a) Glózik Klára.
3. Védések elfogadása:
Irodalomtudomány:
a) Hegyi Pál
Neveléstudomány:
a) Lakatosné Török Erika
b) Erdei Ildikó
Történelemtudomány:
a) Tari Adrienne
b) Tóth Iván
c) Cora Zoltán.
Nyelvtudomány:
a) Schirm Anita
b) Kalocsai Karolina
c) Gárgyán Gabriella.
4. Egyéb.
Pályázatok
1. A Magyar
Public Relations Szövetség az idén
is meghirdeti „Az Év PR-szakdolgozata” címû pályázatát. Bõvebb információ a http://www.mprsz.hu/ContentShow.aspx?ContentID=266 címen. Beadási határidõ: 2011. szeptember 30.
Kari Kurír
A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi
Karának hírlevele
Kiadja az SZTE BTK Dékáni Hivatala
Felelõs kiadó: Dr. Csernus Sándor
dékán
Felelõs szerkesztõ: Pereszlényi
Gábor pályázati referens
Következõ lapzárta: 2011. június
14.
Aktuális pályázatok határidõ-táblázata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ausztria-Mo.együttmûködés
|
|
|